Centrum Konferencyjne Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia, al. Zwycięstwa 96/98 |
Lider PaneluMarek TarczyńskiPrzewodniczący Rady Izby Polskiej Izby Spedycji i Logistyki (PISIL)Prezes Zarządu w firmie Terramar Sp. z o.o. |
|
LIDER PANELUMarek Tarczyński, Przewodniczący Rady Izby Polskiej Izby Spedycji i Logistyki (PISIL), Prezes Zarządu w firmie Terramar Członek Rady Izby PISIL od 2001 roku, zaś jej Przewodniczący od 2006 roku. Główne cele i zadania, jakie stawia sobie Izba, to ochrona praw i reprezentowanie interesów członków wobec organów władzy i administracji państwowej, organów samorządu terytorialnego oraz wobec międzynarodowych organizacji spedytorów; zapewnienie dostępu do informacji krajowych i międzynarodowych, zwłaszcza w kontekście członkostwa Polski w Unii Europejskiej; organizowanie szkoleń, sympozjów, konferencji, kongresów o tematyce będącej w sferze zainteresowań członków Izby. Polska Izba Spedycji i Logistyki jest członkiem narodowym International Federation of Freight Forwarders Associations "FIATA" w Zurichu, członkiem European Organisation for Forwarding and Logistics w Brukseli "CLECAT", członkiem Krajowej Izby Gospodarczej, oraz członkiem stowarzyszonym Krajowej Izby Gospodarki Morskiej. IDEA PANELUPodczas tegorocznego panelu Logistyki morskiej zaproszeni goście podejmą kilka niezwykle istotnych dla rozwoju tej dziedziny gospodarki morskiej w Polsce kwestii. Szczególna uwaga zostanie poświęcona kwestiom, które mogą w znaczny sposób zahamować rozwój Portów w Gdyni i Gdańsku. Pierwszą tych kwestii będą nowe szlaki handlowe. Szlak Jedwabny oraz Szlak Arktyczny. Jedwabny Szlak promowany i subsydiowany przez Chiny postrzegany jest jako szansa dla Polski z racji jej położenia jednak kontenery transportowane tą drogą uszczuplają potok ładunków naszego handlu zagranicznego przez Gdynię i Gdańsk. Z kolei Arktyczny szlak zyskuje na atrakcyjności z powodu ocieplenia klimatu i zwiększającej się jego dostępności. Kolejną kwestią będzie rozwój alternatywnej regionalnej sieci drogowej - Via Carpatia i Via Baltica. Oprócz rewitalizacji zapóźnionych regionów przez które przebiegać będą w.w. drogi, dadzą one portowi w Kłajpedzie możliwość penetracji naszych wschodnich i centralnych województw kosztem Gdyni i Gdańska. Procesy koncentracji pionowej i poziomej w żegludze kontenerowej będą kolejnym tematem omawianym podczas Forum. Koncentracja pozioma to przejęcia i alianse armatorów kontenerowych. Koncentracja pionowa polega na kontrolowaniu całego łańcucha dostaw dom-dom przez armatora kosztem spedytorów i załadowców. Projekty będące szansą dla jednych dziedzin gospodarki Polski, mogą okazać się zgubne dla pozostałych. Jak zniwelować to zagrożenie a nawet jak przekuć je w szansę do rozwoju dyskutować będą zaproszeni na panel eksperci i goście. To właśnie powyższe kwestie są obecnie najgoręcej dyskutowane w sektorze logistyki morskiej w Polsce i to właśnie o tym chcemy rozmawiać podczas panelu Logistyka Morska podczas Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2018.
|
Marek Tarczyński - Przewodniczący Rady Izby Polskiej Izby Spedycji i Logistyki (PISIL), Prezes Zarządu w firmie Terramar Sp. z o.o. Paneliści: Prof. dr hab. Andrzej Grzelakowski - Akademia Morska w Gdyni - moderator dyskusji Więcej szczegółów wkrótce |
|
zarejestruj się |